hola@instint.net
Telèfon: +34 93 803 3499
Igualada (Barcelona)
Twitter d'instint.net Linked'in d'instint.net Google Plus d'instint.net Instagram d'instint.net

Estratègies per vendre

Existeix infinitat d'informació a Internet per posicionar, vendre i captar clients. Però responen els teus dubtes? Saps que a Internet tens oportunitats

 

#segueixelteuinstint


Imatge gràfica dels Premis Ciutat d’Igualada 2018

10 abril 2018,   By ,   Etiquetes: , , ,

Aquest 2018 els Premis Ciutat d’Igualada tenen molt d’Instint, doncs el Departament de Cultura de l’Ajuntament d’Igualada ens va encarregar la missió d’idear i crear la imatge gràfica de la 23a edició d’aquest festival artístic, cultural i social igualadí.

“Igualada està viva”, el concepte gràfic

L’única premissa pel desenvolupament de la imatge gràfica va ser utilitzar el guardó com a element principal, doncs és l’element distintiu i a través del qual s’identifiquen els Premis Ciutat d’Igualada. A partir d’aquí, partíem de plena llibertat de creació.

Havent fet un estudi de les gràfiques utilitzades en els premis d’altres edicions, vàrem observar que gairebé sempre s’havia utilitzat el guardó com a element inert, sense vida i sense generar cap mena de sensació, emoció o sentiment.

Alhora des d’Instint també vam voler fer front a la idea esbiaixada que a Igualada no s’hi fa res, motivant al Departament de Cultura i en especial dels Premis Ciutat d’Igualada a fer florir l’activitat igualadina i que així sigui reconeguda. Igualada està viva, molt viva; i amb això ens vam posar el repte de donar vida al guardó, dotar-lo de força i de contingut.

A la imatge dels Premis Ciutat d’Igualada de @culturaigualada, la cultura floreix en un entorn ple de vida, #Igualada. Click To Tweet

La representació gràfica vam proposar que combinés el guardó amb unes il·lustracions en aquarel·la, integrant-lo d’aquesta manera dins un mar de fulles de llorer, símbol de la victòria, l’èxit, l’excel·lència i la glòria. Simbòlicament es va voler presentar la importància dels premis i denotar que el guardó està en un entorn ple de vida -Igualada-, com una planta, entenent la cultura com un ésser viu que floreix, brota i creix. “Per aquest motiu la flor neix de l’escut d’Igualada, que porta a les mans la nostra protagonista”, segons la Nana Gorgojo, dissenyadora gràfica d’Instint.

“La flor neix de l’escut d’Igualada, entenent la cultura com un ésser viu que floreix, brota i creix.”, Nana Gorgojo, dissenyadora gràfica d’Instint.

El fons de la imatge, blanc, sense por. Una imatge conceptual combinant diverses tècniques que pretén ser fresca, moderna i innovadora, i alhora un intent d’apropar els premis al sector més jove i creatiu per fer-lo també seu i animar-lo a participar en les diferents categories, trencant així amb el concepte de premis inaccessibles.

Fresca, moderna, innovadora... aquest era el repte de la nova imatge dels Premis Ciutat d’Igualada de @culturaigualada. Click To Tweet

Paral·lelament des d’Instint hem creat una simbiosi entre el logotip del Departament de Cultura i el títol dels Premis Ciutat Igualada.

 

La imatge gràfica per comunicar i emocionar

Tal com comentàvem en la publicació “Branding, més enllà del logotip”, definir visualment un concepte requereix d’un procés creatiu rigorós que aconsegueixi plasmar el caràcter, l’essència i els valors de l’empresa o l’esdeveniment. Aquest procés compta amb 4 conegudes fases, que són:

  1. Preparació. Primer de tot cal portar a terme una recollida d’informació per tal de conèixer els orígens i l’essència del que voldrem plasmar en imatge. En aquesta fase estudiarem els valors que volem transmetre a nivell corporatiu, què s’ha fet fins al moment, què ha funcionat i què no, entre d’altres.
  2. Incubació. Havent conegut la base de la qual partim, continuarem amb el procés de brainstorming, fruit de la incubació de tota la informació que haguem recopilat.
  3. Il·luminació. De tota la pluja d’idees que hem extret, en aquesta fase determinem una resolució i escollim el concepte a transmetre.
  4. Verificació. L’última part del procés creatiu ens servirà per desenvolupar la idea que haguem escollit, crear la imatge gràfica i fer-ne les corresponents adaptacions. En el cas de la imatge gràfica dels Premis Ciutat d’Igualada, Instint n’ha creat el cartell, el programa de mà, material promocional com rollups i cartellera, i adaptació gràfica per a audiovisual.

 

►  Necessites plasmar crear la imatge gràfica de la teva empresa o acte? #segueixElTeuInstint per comunicar, transmetre i emocionar.

A Instint ideem i creem la imatge gràfica de la teva empresa o esdeveniment per tal que comuniqui, transmeti i emocioni. #segueixElTeuInstint i contacta amb nosaltres.


Leave a Reply