hola@instint.net
Telèfon: +34 93 803 1437
Igualada (Barcelona)
Twitter d'instint.net Linked'in d'instint.net Google Plus d'instint.net Instagram d'instint.net

Estratègies per vendre

Existeix infinitat d'informació a Internet per posicionar, vendre i captar clients. Però responen els teus dubtes? Saps que a Internet tens oportunitats


#segueixelteuinstint


Email marketing professional

03 abril 2017,   By ,   Etiquetes: , , ,

Una bona campanya professional d’email marketing pot ser molt més efectiva que una campanya a les xarxes socials com, per exemple,  a Facebook. Et donem a conèixer consells i dades interessants per veure l’efectivitat d’aquesta tècnica de comunicació.

En aquest article compartim dades i coneixement de la nostra experiència en campanyes d’aquest tipus, però també la d’altres entitats i empreses que han fet públiques les seves conclusions de manera que el que expliquem no només ho diem nosaltres sinó que ho diuen els resultats obtinguts després de molts milers de correus enviats.

 

Funcionen les campanyes d’email marketing?

Les campanyes d’email marketing són claus per la fidelització dels clients i sobretot per aconseguir tornar a vendre a aquells clients que t’han comprat ja alguna vegada.

La millor manera d’explicar-ho és amb dades:

  • El correu electrònic té la major taxa de conversió (66%) comparat amb la de les xarxes socials, missatges directes i altres.
  • La marca EXPERIAN assegura que els emails relacionats amb transaccions comercials s’obren 8 vegades més i reben més clics.
  • També incentiven al client a realitzar re-compra fins a 6 vegades més (és més fàcil tornar a vendre a algú que ja et coneix).
  • McKinsey assegura que el correu electrònic és 40 vegades més eficaç en l’adquisició de nous clients comparat amb les xarxes socials Facebook o Twitter.
  • Els correus electrònics tenen fins a cinc vegades més probabilitat de ser vistos i llegits si ho comparem amb Facebook.
  • Chief Marketer, assegura que el ROI a través del correu electrònic va ser del 28,5% contrastant amb el 7% del de la publicitat directa.
Els correus electrònics tenen 5 vegades més probabilitat de ser llegits que un post de Facebook Click To Tweet

 

Consells per fer una campanya professional d’email marketing

Quan parlem d’una campanya “professional” ens referim a aquelles que compleixin com a mínim 3 requisits que en garanteixin el bon funcionament:

1- Disposar d’una plataforma autoritzada per fer el llençament de la campanya a tots els destinataris. No s’hi val fer enviaments massius amb Outlook amb còpia oculta (cco)!!! Està penalitzat i pot fer caure el domini des del que es faci l’enviament a una Black list. De plataformes n’hi ha que ofereixen aquests serveis gratuïtament (la versió gratuïta amb certes limitacions d’usuaris, enviaments, etc) i et permeten gestionar campanyes obtenint informació dels resultats. Entre elles Mailchimp, Mailrelay o Mailjet (entre moltes altres!)

2- Una bona maquetació i disseny de la plantilla de correu. Amb elements indispensables com la personalització, identificació clara de qui som, amb crides a l’acció i sobretot els enllaços per poder-se donar de baixa i/o modificar les dades. Tot això amb una interfície agradable, amb un disseny entenedor, sense voler excedir-nos amb la informació (recordeu el que vàrem comentar en l’article sobre disseny i SEO) i sobretot tenint els objectius ben clars. Ah!! I sobretot que sigui responsive per adaptar-se bé als mòbils!!

3- Tenir una base de dades de destinataris “legal”… o sigui que els destinataris ens hagin autoritzat a rebre informació de la marca/empresa en qüestió. Aquesta bona praxi és una manera d’evitar problemes legals i de maximitzar el rendiment de la campanya.

A banda un cop realitzat l’enviament hem de poder i saber interpretar les dades resultants de la campanya per poder aprendre dels usuaris i corregir/millorar de cara a pròximes campanyes (dissenyar – comunicar – analitzar).

No s'hi val fer enviaments massius amb Outlook amb còpia oculta! #emailmarketing Click To Tweet

 

Voleu més dades?

  • El 23% dels lectors que obren un correu electrònic en un dispositiu mòbil torna a obrir-lo novament més tard en un ordinador personal.
  • En una mostra en la que es van enviar 1,8 milions d’emails a EEUU, es va determinar que el mòbil és el medi més popular per la “primera interacció” amb un 41%.
  • Segons el portal de notícies Tech Crunch dels 900 milions d’usuaris que tenen correu a Gmail, el 75% hi accedeixen a través de dispositius mòbils.
  • En una de les recerques d’Aberdeen Group, s’explica que els emails personalitzats augmenten el promig de percentatge de clics en un 14%, i la taxa de conversió en un 10%.
Voleu que us ajudem amb les campanyes d’email marketing de la vostra marca o empresa? CONTACTA’NS!!