hola@instint.net
Telèfon: +34 93 803 1437
Igualada (Barcelona)
Twitter d'instint.net Linked'in d'instint.net Google Plus d'instint.net Instagram d'instint.net

Estratègies per vendre

Existeix infinitat d'informació a Internet per posicionar, vendre i captar clients. Però responen els teus dubtes? Saps que a Internet tens oportunitats


#segueixelteuinstint


Ecommerce una necessitat sense més opció

No és una moda, sinó una realitat ineludible. El món digital no és només xarxes socials i promocions basades en sortejos. Internet ha canviat el comportament dels usuaris en un sector comercial i de retail que encara està essent liderat àmpliament per la mentalitat del segle XX. És el moment de crear el teu comerç electrònic (e commerce)

✓ El 50% dels viatges ja es reserven online, i un 30% a través del mòbil.

✓ L’ecommerce del Gran Consum atreu 3,7 milions de llars espanyoles, i ja suposa l’1,1% de les vendes totals del sector.

✓ Les vendes online en retail abastaran el 14,6% de les vendes totals el 2020.

✓ Amazon ja fa entregues en una hora a Barcelona.

✓ Els frescos es sumen al carro virtual.
Són alguns dels titulars més cridaners de les darreres setmanes en referència a les tendències de compra online. Els usuaris/clients volen comprar o rebre atenció digital a le seves necessitats. Tu mateix has fet una consulta, reclamació o compra online en els darrers sis mesos. Aleshores? És el moment de plantejar-te portar el teu negoci a l’ecommerce.

El comerç electrònic amb personalitat i estratègia pot ser una oportunitat valuosa per créixer, aprendre i implementar nous productes en el teu negoci. Així que a Instint hem recopilat diverses idees, pors i consells que ajudaran a donar un pas segur en la venda digital.

 

5 IDEES IMPORTANTS

Crea un pla de negoci pensat només per al teu ecommerce. Necessitaràs tenir les idees clares en matèria d’INVERSIÓ, PLANIFICACIÓ, EQUIP, GESTIÓ DE VENDA.

Coneix bé el teu negoci, però aprofita el món digital per conèixer bé la teva competència. Està bé fixar-se en els grans, però sigues realista (és important en el món digital) aprèn sobretot de les marques que ja són ON LINE i s’assemblen més al teu negoci, en DIMENSIÓ, LOCALITZACIÓ i SECTOR.

Planifica clarament els productes del teu futur ecommerce. Quina capacitat tens de renovació de producte i, sobretot, a quina dimensió territorial vols arribar.

Gestiona la logística financera, de transport i legal del mateix. Un bon assessor pot resoldre aquests aspectes.

Implementa un ecommerce el més allunyat possible de les plataformes gratuïtes. Tenir un negoci online és com obrir una botiga física. No vulguis fer-ho tot tu sol. No és veritat que un ecommerce d’èxit sigui de franc o fàcil.

 

4 PORS AL MOMENT DE PRENDRE DECISIONS

✗  En el meu sector ningú compra online. Les estadístiques diuen que a partir dels 14 anys s’extén l’ús del telèfon mòbil fins a un 70%. I el “Instituto Nacional de Estadística” explica que l’any 2015 el 64,3% de la població d’entre 16 i 74 anys usa Internet a diari. D’entre ells, 1 de cada 3 persones ha comprat a través d’Internet els darrers tres mesos i les persones que compren a la xarxa realitzen una mitjana de quatre compres en tres mesos i s’hi gasten 70 euros en cada una. Així que és gairebé impossible que aquesta tendència vagi a la baixa.

✗  Com trobaran el meu negoci a Internet. La competència és brutal. Al moment d’ingressar al món digital has de ser conscient que NO TOTHOM espera el teu producte però per aquesta mateixa raó situar bé el teu públic objectiu és un valor, perquè pots arribar a ells d’una forma molt més fàcil per Internet. A més, estar posicionat en cercadors és un valor essencial per la teva inversió. Que la velocitat de càrrega sigui ràpida, la descripció de productes demostri els avantatges competitius que suposa comprar-te a tu. No venguis productes si no ofereixes solucions. 

✗  Si no sóc ZARA com promocionaré el meu nou negoci digital? Aquesta és la millor part. Un blog creat amb coherència i dedicació pot generar visites de valor al teu negoci. Redirigir promocions a xarxes socials, anunciar-te en blogs i espais especialitzats on el teu públic objectiu es trobi, fins i tot crear enquestes o recopilar dades de clients a través de landing pages és molt més fàcil quan tens un ecommerce.

✗  Em poden estafar? És veritat que l’estafa existeix en el món off line i també a Internet. Compres massives d’un mateix producte, o bé del producte més car. Devolucions de productes que ja han estat usats són, entre d’altres, problemes que poden sorgir. Però un bon assessorament i la creació d’un canal segur de vendes pot prevenir aquest i altres tipus d’estafa.

 

6 CONSELLS QUE T’AJUDARAN A TRIOMFAR AMB TEU ECOMMERCE

✓ Deixa’t assessorar per un equip que tingui tots els perfils professionals que necessita un ecommerce. No és un tema d’estètica, va molt més enllà. Per exemple: temps de càrrega, fitxes de producte, descripció del negoci, valors, textos legals, avisos comercials, programació, posicionament, tipus de xarxes socials. Sona car? Hi ha projectes grans i petits. Però el que és greu és no comptar amb una bona assistència professional.

✓ Selecciona molt bé les xarxes socials en les que tindràs presència. Representa que no pots NI has de ser a totes les xarxes socials, i potser hi hagi espais més especialitzats en públic i sector. Defineix-los estratègicament.

✓ Un bon sistema d’emailing pot ser una oportunitat valuosa. De promoció o captació de seguidors. Però PENSA COM EL TEU CLIENT. Perquè hauria d’obrir el teu email? Què em pot oferir? I, per cert, no et converteixis en spam. Podria ser que el client en lloc de rebre les teves notícies només les odiï només en veure-les a la seva safata d’entrada.

✓ El marketing on line està a l’alça i crear promocions intel·ligents és una OPORTUNITAT. Totes les xarxes socials permeten promoure les teves publicacions. Si inverteixes diners, que sigui amb un objectiu. Crea anuncis amb conversions. Cada cèntim invertit en xarxes, ha de servir per quelcom més que per CAPTAR LIKES. 

✓ Crea campanyes intel·ligents en cercadors. Deixa’t assessorar en les tendències del moment en que vols promoure el teu negoci. Si inverteixes en campanyes de posicionament que sigui pensant en la manera d’actuar del teu client.

✓ No permetis que el teu ecommerce no sigui “friendly” amb Google. Controla que estigui al dia i actualitzat amb les exigències del cercador líder del mercat.

 

Vols més idees del teu sector? Escriu-nos perquè seleccionarem 5 marques

per realitzar una auditoria completa del seu estat actual a Internet i de les

oportunitats que té l’ecommerce. Segur que t’agrada el nostre INSTINT.

Epss!!! per acabar ☛ Un petit regal.

Descarrega’t ⇓ el nostre calendari d’oportunitats de venda 2016-2017.

T’ajudarà a organitzar promocions, continguts i alguna que altra estratègia per promoure els teus productes.

 

I si vols més idees per crear la teva estratègia ecommerce

i treure-li tot el potencial en favor del teu negoci, ja ho saps ♖   #segueixelteuinstint


Leave a Reply