hola@instint.net
Telèfon: +34 93 803 3499
Igualada (Barcelona)
Twitter d'instint.net Linked'in d'instint.net Google Plus d'instint.net Instagram d'instint.net

Estratègies per vendre

Existeix infinitat d'informació a Internet per posicionar, vendre i captar clients. Però responen els teus dubtes? Saps que a Internet tens oportunitats

 

#segueixelteuinstint


Branding, més enllà del logotip

Has pensat en renovar el teu logotip o actualitzar-lo?

Abans de fer-ho has de saber que la teva marca no només és el logotip, l’eslògan i el llibre d’estil. La marca és el que transmets, el que comuniques, el que dius de tu i el que fas; les emocions que provoques, les expectatives que generes…  per tant, a l’hora de pensar en l’element gràfic que vulguis que et representi, cal que treballis el branding de la teva marca.

♦  Tal com apuntava la Rosa del Rio, UI Developer & UX Designer d’Instint, en l’article sobre l’adaptació digital del teu logotip: “El dissenyador crea la marca, però l’empresa la fa”.

Què diu de tu el teu logotip? T'expliquem la importància del branding per la teva marca. Click To Tweet

Què és el branding?

El branding és el treball i l’estratègia de la identitat corporativa de la teva marca. Més enllà de la imatge gràfica, és una de les parts més importants dins l’estratègia de comunicació de la teva empresa: l’essència de la teva marca.

Ens trobem a la societat de la infoxicació, amb molts missatges on i offline, i tots ells amb la voluntat de convèncer-nos que són els millors. I amb quins ens quedem nosaltres? Doncs amb els que aconsegueixen que confiem en ells, tot creant un lligam emocional que provoca que els retinguem a la nostra ment.

xitxarello-instint-estrategia

“El Xitxarel·lo” és un clar exemple de diferenciació de marca dins el sector vitivinícola.

El branding ens permet generar el tret diferenciador de la nostra marca davant les altres, a través del treball de la percepció que el nostre target té de nosaltres, i així connectar la marca amb les persones. El nostre client és exigent i ja no només escull el nostre producte o servei, sinó els valors que representem i la nostra manera de fer.

Per tant, abans de pensar en el logotip, cal que identifiquis què vols transmetre, quins valors et representen i amb quin estil vols seguir. Determina la teva identitat corporativa per generar emocions i sensacions als teus targets i així poder aconseguir els teus objectius empresarials.

evolucio-logotip-adaptacio-grafica

Evolució del logotip i adaptació gràfica de Coca-cola

Ja ho tens? Posem-nos a treballar en la representació gràfica:

El logotip, lelement visual més potent de lempresa

El logotip és la representació gràfica de l’essència de l’empresa, i ha de descriure i transmetre visualment la seva activitat, parlar de l’empresa i identificar-la. Alhora ha d’aconseguir retenir-se en la memòria del nostre target, i com més simple i clar sigui, més fàcil serà que quedi en la seva ment.

♦  A més, tal com ens explicava la Nana Gorgojo, Graphic Designer d’Instint, el logotip ha de ser viable no només en format paper i físic, sinó també al digital. Hem de tenir en compte l’adaptabilitat de la imatge gràfica, i que aquesta s’entengui i sigui llegible davant qualsevol format o mida.

És viable el teu logotip? Cal que no només s'adapti al format paper sinó també al digital. Click To Tweet

Quan renovar o actualitzar el nostre logotip?

Actualitzar la nostra imatge és una oportunitat perquè el client ens reconsideri a partir d’una imatge més potent i adaptada al moment. Els canvis a la marca i el restyling són retocs a la nostra imatge que faran refrescar-la i donar-li un toc més actual.

Tot i així, cal estudiar el tipus de canvi que és necessari per a la nostra empresa, en funció de la nostra situació i de la relació que el nostre target tingui amb ella. Els canvis radicals poden generar desconcert quan els clients estableixen una relació emocional forta, o poden ser la millor sortida.

A Instint analitzem la teva marca, el teu target i la teva situació, i et proposem la millor estratègia de branding per fer que la teva marca evolucioni i emocioni.

→   #segueixElTeuInstint i contacta amb nosaltres.

Necessites actualitzar o adaptar el logotip de la teva marca? Segueix el teu instint! Click To Tweet

Leave a Reply